Podvodník se vydával za zaměstnance České národní banky - z policejní praxe
Panu Petrovi zavolal na jeho telefonní číslo muž, který se představil jako zaměstnanec České národní banky a sdělil mu, že se na něj obrací s žádostí o vyřešení problému. Řekl mu, že jeho bankovní účet napadli hackeři. Uvedl, že někteří zaměstnanci banky, ve které má svůj bankovní účet, prozradili nějaké informace. Panu Petrovi mezi tím začaly chodit i nějaké sms zprávy o tom, že s ním zaměstnanec České národní banky něco řeší. Údajný pracovník ČNB stále hovořil a přesvědčil ho, že i jeho bankovní účet může být napaden, a že může přijít o všechny peníze. Navedl ho, aby si nainstaloval do svého počítače program na vzdálený přístup. Pan Petr tak učinil a poté byl požádán, aby se přihlásil do internetového bankovnictví a dále, aby si vzal největší půjčku, kterou může s tím, aby ochránil i peníze, které by si na něho mohli hackeři vzít. Pan Petr všemu uvěřil a se zaměstnancem ČNB spolupracoval. Následně byla bankou poskytnuta i půjčka, která postupně mizela na různé bankovní účty. Poté byl pan Petr požádán, aby došel na pobočku banky a vybral zbytek peněz v hotovosti a předal je kurýrovi, který byl pro tyto účely již objednán. Pan Petr vše učinil, jak mu bylo řečeno a peníze kurýrovi skutečně předal.
Ze zaměstnance České národní banky se vyklubal podvodník, který předem připraveným příběhem pana Petra připravil bezmála o půl milionu korun.
Pozn.: Zaměstnaci banky nikdy nepožadují přes telefonní hovor zasílání peněžních prostředků na jiné bankovní účty.
Další články:
Aktuální téma
Dotazník: Bezpečná Příbram
Vyplňte nám prosím dotazník, jak bezpečně se cítíte v našem městě.
zobrazit víceRychlý kontakt
Policie České republiky
Obvodní oddělení Příbram
Žežická 498, 261 23
Příbram V - Zdaboř
Tísňové volání:
158
Státní linka:
974 879 760
Městská policie Příbram
nám. T.G.M. čp. 121, 261 01
Příbram I
Tísňové volání:
156
Státní linka:
318 624 245